fredag 23 juli 2010

Själslig friskvård

Det har jag ägnat mig åt ikväll. Jag älskar att måla och teckna. Jag hade tänkt måla men fastnade med en blyertsteckning istället. En grund till en ny målning blev det.Fastnade är verkligen ordet. Det finns inget som fångar mig och ger mig avkoppling som att skapa bilder i olika material. Jag började vid halv 5 och var klar halv tio. Däremellan, kom jag för en gångs skull ihåg att äta men annars var jag helt i min egen värld. Det är så frigörande att se hur bilden av sig själv nästn träder fram ur mina händer. Jag tänker inte så mycket. Jag bara gör. Det är som om bilden redan finns i pappret. Ibland är det som om jag ser strecken i pappret innan jag dragit dem. Ritar jag där så blir det oftast jättebra. I dag har jag för första gången lyckats teckna ett manligt andikte där man faktist tydligt ser att det är en man. Jag är riktigt nöjd och känner mig avslappnad.Dags att kalla in mina små och krypa till kojs.

Sov gott mina små vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar